Våra huvudpartners

Välkommen till SFK

Våra fantastiska partners är otroligt viktiga för oss och tillsammans med dem så utvecklar vi klubben på olika sätt. Syftet är såklart att stärka varandras affär och varumärke och via roliga events samt både fysiska och digitala aktiviteter utveckla starkare relationer, fler positiva associationer och exponering. Ett partnerskap med SFK är ömsesidigt och tillsammans utvecklar vi varandra.

Så många som möjligt. Så länge som möjligt. Så bra som möjligt.
Det är grunden för allt vi gör. Våra ledord är Tillsammans, Utvecklande och Offensivt. Vi är en av världens största klubbar, med ca 3.300 aktiva spelare. Vi har A-lag för både damer och herrar som befinner sig strax under den absoluta toppen i Sverige. Vi har även ett av landets bättre veteranlag.

Vi har fler än 800 ideella ledare som gör ett fantastiskt jobb för klubben och våra ungdomar samt över 25.000 hängivna supportrar i mammor, pappor, mor- och farföräldrar, syskon och kompisar tillsammans med alla stöttande och engagerade Sollentunabor.

Våra anläggningar.
Vi har den vackra Sollentunavallen som vår hemmaarena. Här spelar både damlaget och herrlaget sina hemmamatcher från och med 2022. Kanske den absolut vackraste arenan i Stockholm, om inte i hela Sverige, om vi får skryta lite. Vi är också bortskämda med en alldeles egen fotbollshall vid Norrviken, där alla våra lag kan träna under det mörka vinterhalvåret.

Vi har Edsbergs sportfält där våra akademilag tränar och där vi flera helger per år fyller arenan med familjer när Sollentunafemman arrangeras för våra allra minsta deltagare, 6–10 år. Här finns alla möjligheter för partners att synas i ett positivt sammanhang.

Vill ni vara med?
Vill du och ditt företag bli partner till en av världens största fotbollsklubbar och hänga med på den roliga resan som vi gör just nu? Maila till vår klubbchef Stefan Burman, stefan@sollentunafk.se, så hör han av sig.

Ansvarig kontaktperson

Stefan Burman