Våra huvudpartners

Om vår akademi

Vi erbjuder en selekterad akademiverksamhet från 14 årsåldern. Syftet med vår akademi är att ge de spelare inom klubben som kommit långt i sin utveckling och har en hög både ambition och motivation en utbildning av hög kvalité. Målet är givetvis att förse våra respektive A-lag med spelare, men oavsett om spelarna hamnar där eller tar sig ut på ännu på större äventyr lägger vår akademi en högklassig grund. Trots att vi är en relativt ung akademi står sig redan våra akademilag väl nationellt i samtliga åldersgrupper på både flick- och pojksidan, och ett flertal spelare har fått chansen i ungdomslandslagen.

En akademi för spelare från klubben.

Vår akademi är främst till för spelare som spelat i klubben sedan tidigare. Till våra yngsta akademilag tar vi enbart emot spelare från vår egen verksamhet, och under de första säsongerna är vi väldigt restriktiva med att ta in spelare från andra klubbar. I åldern 16–19 år är det vanligare att spelare utifrån ansluter till vår akademi, men vi har fortfarande som filosofi att främst fokusera på klubbens egna spelare.

En öppen akademi.

Våra akademilag är aldrig stängda. Vi vet att spelare växer och utvecklas i olika takt. Därför roterar vi hela tiden spelare från våra geografiska lag in till akademin. Som grundregel kan du som spelare aldrig förlora din plats i akademin mitt under säsongen, men spelare kan tillkomma till trupperna.

En akademi med höga krav.

Vi ställer höga krav på de spelare som är med i våra akademilag – samtidigt ska spelarna kunna ställa höga krav på oss. Samtliga akademilag leds av tränare rekryterade av klubben. Dessutom får också lagen tillgång till vår träningspartner som erbjuder individuellt anpassad fys- och skadeförebyggande träning. Alla våra akademilag håller till på Edsbergs sportfält – på så sätt kan vi enklare hålla ihop verksamheten och skapa utbyten mellan lagen.

Ansvarig kontaktperson

Simon Olsson