Våra huvudpartners

En ung klubb med en lång historia.

Sollentuna FK bildades 2012 efter att fem fotbollsklubbar slogs samman – Edsbergs IF, Helenelunds IK, IFK Sollentuna, Kärrdals IF och Turebergs IF. Så trots att vi är en ung klubb, bär vi på sammanlagt drygt 300 års fotbollshistoria. De fem klubbarna finns med i klubbmärket – symboliserade av de fem strecken (pelarna) som bär upp vårt klubbnamn.

En av världens största fotbollsklubbar.
Med sammanlagt drygt 4.200 medlemmar (ca 3.300 spelare, 800 ledare och 100 stödmedlemmar) är vi idag en av världens största fotbollsklubbar. Vi engagerar spelare i alla åldrar, från knattar upp till veteraner, och erbjuder såväl breddlag som spetsutbildning. Genom att erbjuda en meningsfull och aktiv fritid är vi en positiv kraft som bidrar till en hållbar utveckling av såväl individer som samhälle.

SFK-andan.

Tillsammans, utvecklande och offensivt – tre ledord som både sammanfattar vilka vi är men också vad vi tror på och hur vi jobbar.

Att förena fem klubbar till att idag vara en av världens största fotbollsklubbar gör att begreppet tillsammans ligger i vårt DNA – vi förenar människor och tror på den gemensamma kraften. Dessutom är fotboll en lagsport, och vår förmåga att lyckas skapa en gemenskap bestämmer vårt resultat.

I begreppet utveckling bor såväl lärandet som nyfikenheten. Vår utbildningsplans syfte är att skapa en rolig och trygg miljö för att kunna erbjuda en meningsfull utveckling för alla. Som gör att människor mår bättre och ges möjlighet att utvecklas efter sin egen förmåga.

Vi är en ung klubb med offensiva ambitioner. Vi har ingen position att försvara eller en historia som tynger oss. Istället utmanar vi traditioner och skapar nya sätt att göra saker på. På så sätt blir vi en förebild och föregångare som påverkar och skapar förändring.

VÅR VERKSAMHETSIDÉ

Vi inspirerar fler till ett livslångt intresse och engagemang för fotboll, och bidrar till en positiv och hållbar utveckling av såväl individer som samhälle.