SFK och Ballers App inleder samarbete

Fotbollsträningsappen Ballers och SFK är överens om ett samarbete. I avtalet kommer bl.a. Ballers App bli tillgänglig för spelarna i klubben.

Ballers App lanserades 2022, och vill digitalisera och tillgängliggöra bättre fotbollsträning till fler. Appen växer stadigt och har lyckats knyta till sig flera namnkunniga tränare. Nu inleder man ett samarbete med SFK.

– Det känns som en ”perfect match” –  SFK håller precis på att utveckla hela sin utbildningsplan, bl.a. genom digitalisering. Samtidigt har Ballers App utvecklat just en digital produkt – här kan vi alltså komplettera varandra på ett intressant sätt, säger Stefan Burman, klubbchef i SFK.

Samarbetet innebär bl.a. att Ballers App blir sponsor för SFK:s camper. Men också att Ballers App blir tillgänglig för spelarna i klubben:

– Vår vision är att erbjuda spelarna ett helhetspaket som kombinerar skola, klubblagsträning och matcher, samtidigt som vi tar hänsyn till deras välbefinnande och låter dem följa sin dröm och vision inom fotbollen. Detta samarbete blir ett perfekt komplement för spelarna och vi är oerhört glada och stolta över att få vara en del utav Sollentuna FK, säger Hamid Kabodvand, VD & Grundare för Ballers app.

Ballers App kommer att tillgängliggöras för spelarna i SFK under våren 2024.