Tack Marwan & Erica!

I lördags avslutade SFKs herrar säsongen hemma mot Motala. Det blev också ”sista natten med gänget” för lagets tränare Marwan Salman och Erica Froste.

Marwan Salman tog över herrlaget i SFK inför säsongen. Tillsammans med assisterande tränare Erica Froste, Kalle Ramsell och Johan Liljestrand har de lett laget till en sjätteplats i Ettan Norra. Laget var en bit in i hösten med och fajtades ännu högre upp i tabellen. Nu står det också klart att Marwan och Erica lämnar laget efter säsongen.

– Marwan och Erica har gjort ett jättefint jobb med laget under året. När vi satt ner och tillsammans tittade inför nästa säsong hade vi ett ärligt och öppet samtal. Det är mycket som ska stämma – och den här gången hittade vi helt enkelt inte en lösning som matchade båda parters önskan och visioner om framtiden, säger Poja Naderi, sportchef herr i SFK.

Det betyder alltså att Marwans tränarsejour bara blev ett år i SFK.

– När vi ser tillbaka på säsongen som helhet med dem förutsättningar vi haft i år, kan vi vara nöjda över prestationen och utvecklingen vi haft både på och utanför plan. Det har dessutom varit formidabelt att se progressionen hos många av de yngre spelare under säsongen. Nu blir det tyvärr dags att lämna över stafettpinnen för nästa säsong, men jag gör det med övertygelse att nästa tränare, tillsammans med Poja, fortsätter utveckla laget och säkerställer att SFK är med och slåss på riktigt med bättre utgångspunkt och premisser på plats inför 2024, säger Marwan.

Poja lyfter också fram Marwans ledarskap, som präglats av en professionalism.

– Marwan är oerhört professionell, både som tränare och människa. Vi har stor respekt för hur han hanterat detta år kopplat till förutsättningar. Vi tycker att det är väldigt tråkigt att vi behöver skiljas åt, avslutar Poja.

Den nya herrlagsstaben presenteras i början av december.