Käck till ÖSK

Den unga SFK-talangen Oskar Käck är klar för superettan. Örebro SK blir nästa adress.
Oskar har tillhört herrtruppen de senaste tre åren. Under 2023 fick han sitt definitiva genombrott och spelade 29 av 30 matcher i division 1, och var dessutom med i Ettans talangmatch ”Morgondagens stjärnor”.

– Vi är stolta och glada för Oskars skull, samtidigt som han kommer att vara saknad hos oss, både på plan och i omklädningsrummet. Oskar är oerhört professionell trots sin unga ålder och bör ses som en förebild för alla yngre spelare i föreningen, säger Poja Naderi, sportchef herr i SFK.
Oskar kom till SFK:s akademi som 15-åring. Den unga ytterbacken lämnar nu alltså för Örebro SK i superettan.
– Min tid i Sollentuna FK har varit fantastisk, en otrolig familjär klubb som jag trivts mycket väl i. Vill rikta ett stort tack till de tränare som omgående visat förtroende för mig, från akademin till A-laget. Jag vill också tacka Thure och Ove som alltid vart på plats och spridit bra energi, och sist men inte minst stort stort tack till de fantastiska lagkamrater jag haft genom åren, säger Oskar.
Sportchef Poja Naderi beskriver också övergången som ett bevis på att verksamheten i SFK är på väg åt rätt håll:
– Det är ytterligare ett fint kvitto till vår akademiverksamhet och fostran av spelare till elitfotbollen, denna gång Superettan, avslutar Poja.