Oscar & Gustav klara för SFK

Truppbygget för herrlaget fortsätter. Nu står det klart att Oscar Sjöstrand och Gustav Sveijer ansluter.

Oscar Sjöstrand och Gustav Sveijer är båda födda 2004 och blir alltså ytterligare två spelare i SFKs satsning på unga talanger.

Oscar är ytterforward, som tidigt spelade seniorfotboll i Boo. Senast kommer han från Djurgårdens P19-lag, och är alltså bekant med herrlagets tränare Johan Palm:

– Ett spännande nyförvärv som kan bidra på plan med sin fart och kreativitet. Oscar har tränat med oss regelbundet sedan innan årsskiftet och var här och provade på redan i somras, säger Poja Naderi, sportchef herr.

Gustav är målvakt, fotbollsfostrad i Sirius och hämtas från deras akademiverksamhet.

– En duktig målvakt som är vass allround. Passar in alldeles utmärkt hos oss och kommer att höja konkurrensnivån, avslutar Poja.