Sitapha Ndure klar för SFK

Herrlaget fortsätter att förstärka truppen inför seriepremiären. Senast in är Sitapha Ndure.
Senaste nyförvärvet i herrlaget är rutinerade Sitapha Ndure. Han kommer senast från spel med FC Stockholm. Den 30-åriga mittbacken har rutin från nästan 100 matcher i Ettan.

– Det känns jättebra och det har varit naturligt sedan första kontakten. Sitapha har rutin, erfarenhet och ett ledarskap som vi har eftersökt. Vi pratar en del om förebilder och Sitapha förväntas vara just en förebild för våra yngre spelare, säger Poja Naderi, sportchef herr.

Sithapa själv ser fram emot att dra på sig SFK-tröjan.

– Glad över att vara här. Jag har följt Sollentuna som motståndare i flera år och upplever förutsättningarna och miljön som professionell. Ska bli spännande att se hur jag kan bidra till att våra unga talanger tar ännu större kliv, säger Sitapha.