Förändringar i damorganisationen

Tidigare assisterande tränaren Tomas Lejweman tar över huvudtränaransvaret för damlaget. Samtidigt blir Simon Olsson sportchef för dam.

Damlaget fortsätter att haka på i toppstriden av division 1 norra. Efter att lite drygt halva serien har spelats ligger laget på en femteplats.

Samtidigt passar man på att rusta organisationen runt laget. Simon Olsson, som varit huvudtränare, får rollen som sportchef för dam. Istället tar tidigare assisterande tränaren Tomas Lejweman över huvudansvaret:

– Det är förstås både smickrande och inspirerande att få förtroendet som huvudtränare. Jag har ju arbetat med den här gruppen hela säsongen, så vi bygger vidare på de tankar och principer vi redan tror på, säger Tomas.

Simon Olsson kommer kombinera rollen som sportchef dam med att fortsatt vara ansvarig för akademiverksamheten. Han ser positivt på förändringen:

– Jag har ett extremt stort förtroende för Tomas, och är helt säker på att han kommer förvalta och utveckla damlaget vidare. Vi kommer givetvis fortsätta att samarbeta, men min roll kommer bli en lite annan. Jag tror dessutom att det finns synergier i min roll som ansvarig för akademin och sportchef dam som vi kommer få ännu större nytta av, säger Simon.