Från knatte till senior – Schönning skriver A-lagskontrakt
Time

17-åriga Alexander Schönning har skrivit på för SFKs herrlag. Därmed har den unga talangen gått hela vägen från knatte till senior i klubben.

Alexander Schönning är född 2006, och började sin fotbollskarriär som knatte i Sollentuna FK. Han har sedan gått hela vägen via våra geografiska lag, akademin till att nu få ett kontrakt med herrlaget.

– Det är såklart jäkligt kul att ha gjort den här resan, och få dra på sig A-lagströjan, säger Alexander.

Alexander fick debutera redan under årets säsong i Ettan och i cupen. Men det är alltså först nu han får ett kontrakt – ett avtal som har skrivits på tre år. Sportchef Poja Naderi är glad och stolt över att man lyckats knyta till sig Alexander:

– Det här går helt i linje med vår vision om att lyckas fostra egna spelare som tar sig hela vägen till våra representationslag. Alexander är både ett bevis på att det går, och förhoppningsvis en inspiration för alla våra unga spelare i föreningen.