Herrlaget förstärker inför hösten

Herrarna har just nu lite välförtjänst sommarvila. Men under uppehållet har man passat på att göra klart med två nya spelare – David Berntsson och Hadi Wahedi.

Nästan halva serien av Ettan Norra har spelats, och SFK parkerar just nu på en åttonde plats. En blygsam placering kan tyckas, men i en jämn serie är både bottenlagen och topplagen inom räckhåll.

Inför höstens omstart har SFK gjort klart med två nya spelare – David Berntsson och Hadi Wahedi. Lagets tränare Marwan Salman är mycket nöjd över båda nyförvärven:

– Davids målfacit talar för sig själv. Han har konsekvent och över flera år sprutat in mål. Han hotar i djupet, är stark på huvudet och kan dessutom spela fram. Jag är säker på att han kommer passa in bra i vårt sätt att spela fotboll, säger Marwan.

26-åriga anfallaren David kommer senast från division 2-klubben Onsala, hemmahörande i Göteborg.

– Att få in lite fler killar från västkusten är en extra bonus, fortsätter Göteborgaren Marwan.

Hadi Wahedi är 25 år och hämtas från seriekonkurrenten Vasalund.

– Hadi har vi haft span på länge, men Vasalund lyckades lägga vantarna på honom inför säsongen. Han har spetsegenskaper i sitt offensiva spel, samtidigt som han aldrig kompromissar i presspelet och det defensiva. Hans egenskaper passar bra in i vårt sätt att spela fotboll, och jag tror han kommer att blomma ut här i SFK. Känns extra bra att kunna stärka upp på ytterpositionen när Aron är långtidsskadad, säger Marwan.

Marwan ser fram emot höstsäsongen – då han tror laget kommer bli ännu bättre.

– Vi är inte helt nöjda med vårt spel och våra prestationer under vårsäsongen, samtidigt har vi gjort en av de bästa vårsäsongerna rent poängmässigt på länge i SFK. Jag tror verkligen att vi kommer bli starka i höst, avslutar Marwan.