Gustaf Bruzelius klar för Landskrona BoIS

Sollentuna FK har kommit överens med Landskrona BoIS om en övergång av Gustaf Bruzelius. Därmed lämnar herrlagets lagkapten för Superettan.

20-åriga Gustaf Bruzelius, eller ”Bruze”, kom till SFK inför förra säsongen – då från IFK Stocksund. Han gjorde en stark första säsong i Ettan, och belönades bland annat med en plats i ”Morgondagens Stjärnor” – Ettans talangmatch i slutet av säsongen.

Inför årets säsong utsågs ”Bruze” till lagkapten i herrlaget, och har gjort en stark vårsäsong. Så pass stark att Landskrona BoIS nu alltså väljer att köpa loss honom:

– Jag vill tacka samtliga spelare och ledare i SFK. Det har varit en fantastisk miljö att utvecklas i både på och utanför planen, vilket varit en bidragande faktor till detta steg i min fotbollskarriär. Vi ses på Vallen!

Landskrona BoIS befinner sig just nu på sjätte plats i Superettan. Vi önskar ”Bruze” lycka till på sitt nya äventyr.