Från knatte till senior – Gustafsson skriver A-lagskontrakt

SFK-fostrade Felix Gustafsson gjorde en stark fjolårssäsong i P17. Nu belönas han med ett herrlagskontrakt.

Herrlaget fortsätter att satsa på sina egna talanger. Nu står det klart att Felix Gustafsson, född 2006, får en plats i herrtruppen inför 2024. Felix har spelat i SFK sedan knatteåldern, och tagit vägen via akademin upp till seniorlaget:

– Det känns häftigt att få representera seniorlaget i min moderklubb. Jag har jobbat hårt för att få den här chansen, säger Felix.

Felix tillhörde förra året P17-laget i Allsvenskan, men gjorde också flera matcher med P19. Nu tar alltså den unga innermittfältaren en plats i herrtruppen.

– Felix är en väldigt klok och välutbildad spelare. Han har en enorm potential och kommer bli spännande att följa under de närmsta åren, säger Poja Naderi, sportchef i SFK.