Fastpartner blir huvudpartner till SFK Stödfond

SFK Stödfond ger stöd till barn och ungdomar inom föreningen med sämre ekonomiska förutsättningar – så att fler ska kunna spela fotboll. Nu blir Fastpartner en huvudpartner till fonden.

SFK Stödfond startade under 2023 och har redan gett drygt 20 barn inom föreningen ekonomiskt stöd. Nu fyller man på fonden inför 2024, och har lyckats knyta ännu en huvudpartner till fonden – Fastpartner:

– 2023 visade att behovet är stort ute bland våra medlemmar. Därför känns det enormt bra att vi knutit till oss Fastpartner, som verkligen brinner för den här frågan. På så sätt kan vi förhoppningsvis hjälpa ännu fler under 2024, säger Stefan Burman, klubbchef i SFK.

Fastpartner är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. De äger och förvaltar fastigheter i Sveriges största befolkningscentrum, Stockholm och Mälardalen från Gävle till Norrköping, Göteborg, Malmö och Uppsala. De har också ett genuint samhällsengagemang, och är redan engagerade i flera andra projekt. För dem går den här satsningen i linje med deras sociala hållbarhetsarbete:

– Fastpartner har ambitionen att spela en aktiv roll i de områden och städer där vi är närvarande. Genom vårt engagemang vill vi vara en del av den positiva kraft som föreningslivet bidrar till. Det är genom samverkan vi kan främja en hållbar samhällsutveckling, säger Patrik Arnqvist, Regionchef på Fastpartner.