Klart med ny sportchef herr

SFK har gjort klart med Poja Naderi i rollen som sportchef herr. Poja tillträder sin nya tjänst under hösten.

31-åriga Poja Naderi kommer senast från IFK Stocksund, där han varit akademichef. Innan dess har han bl.a. varit ungdomstränare i BP och DIF. Nu kliver han alltså in i rollen som sportchef herr i SFK. Klubbchef Stefan Burman ser fram emot att få Poja på plats:

– Vi har byggt vårt herrlag mycket utifrån idén att ge unga spelare chansen, och har idag en av seriens yngsta trupper. Poja har god kännedom om Stockholmsfotbollen, kryddad med en spetskompetens inom ungdomsfotbollen. Med den bakgrunden passar han perfekt in i vår långsiktiga strategi, säger Stefan.

Utöver arbetet som sportchef för herr kommer Poja även jobba nära akademiansvariga Simon Olsson. Poja kommer framförallt fokusera på övergången från ungdom till senior.

– Föreningen står på stadiga ben och förutsättningarna är på plats. Min roll i det hela blir att förädla det fina arbete som gjorts. Visionen som presenterades för mig kändes rätt och nästan som skräddarsydd för mig. Att få arbeta med ett herrlag på elitnivå, med ambitioner om att spela egenfostrade spelare långsiktigt är vad jag vill göra. Med min erfarenhet gällande talangutveckling hoppas jag kunna bidra gentemot visionen och de målsättningar som finns. Jag kommer in med nya ögon, ett nytt perspektiv och är ivrig att få komma igång, avslutar Poja.