Kevin rekryteras till sportsliga verksamheten

SFK stärker upp organisationen kring de geografiska lagen. Kevin Stillwell tillträder sin nya roll som sportchef den 1 juli.

32-åriga Kevin Stillwell har de senaste sex åren jobbat som fotbollskonsulent i Spånga Fotboll. Där har han framförallt haft ansvar för de yngre lagen, men också varit involverad i hela föreningens verksamhet. Nu tar han alltså klivet till SFK, och tjänsten som sportchef för geografiska lag. För Kevin var valet enkelt när han fick frågan.

– SFK känns verkligen som en klubb på väg framåt. Jag lockas av klubbens ambition och vilja att satsa mycket på barn- och ungdomslagen. Där hoppas jag kunna vara med och skapa så bra förutsättningar som möjligt för att bedriva verksamheten, säger Kevin.
Exakt hur Kevins arbete kommer att utformas är inte helt bestämt, mer än att fokus kommer att ligga på de geografiska lagen.

– I vår 10-årsplan är resurser till de geografiska lagen prioriterade under 2024. Därför är jag enormt glad över att vi lyckats locka hit Kevin. Sedan återstår att bygga hela organisationen och respektive ansvarsområde mer i detalj, säger Stefan Burman, klubbchef.

Kevin har själv en bakgrund som fotbollsspelare, även om han betraktar den som ”blygsam”. Han spelade i FK Bromma fram tills 18 års ålder. Men hans CV som ledare är desto mer imponerande. Han har studerat idrottsvetenskap med inriktning Sports Management på Umeå Universitet, har genomgått diverse tränarutbildningar (såväl nationellt som internationellt) och dessutom hunnit med att vara tränare själv. Han menar att utbildning är a och o.

– Spelarutbildningsplanen är det viktigaste verktyget. Jag vill hjälpa till att implementera och arbeta med den genom hela föreningen, och finnas som ett stöd för alla ledare, avslutar Kevin.

Kevin tillträder sin tjänst 1 juli.