Mattias Mitku klar för SFK

Herrlaget har gjort klart med välmeriterade Mattias Mitku inför kommande säsong. Mattias kommer senast från Superettan.

Truppbygget inför kommande säsong pågår för fullt för SFK:s herrlag. Senast att ansluta är 22-åriga Mattias Mitku – en vänsterfotad ytter. Mattias kommer senast från spel i AFC Eskilstuna och Superettan. Han har tidigare erfarenhet från bl.a. Djurgårdens IF. Redan för tre år sedan gjorde han Allsvensk debut.

– Vi är jätteglada. Mattias är en spetsspelare med hög höjd. Han kommer bidra till att göra verksamheten vassare, kommenterar Poja Nadera, sportchef i SFK.

Samtidigt står det klart att nio spelare från förra årets trupp försvinner: Daniel Persson, David Bruno Berntsson, Hadi Wahedi, Jonas Malmborg, Viktor Kramer, Simon Andersson, Erik Johansson Olsson, Nathnael Medhin och Fredrik Sandell.

– Vi vill passa på att tacka dessa spelare för sin insats i klubben, och önska dem all lycka till framöver, säger Poja.

Poja passar också på att hälsa alla supportrar att hålla utkik framöver:

– Under januari kommer vi presentera flera nya spelare till truppen, avslutar Poja.