Fyra spelare klara för herrlaget

De sista pusselbitarna i herrtruppen börjar falla på plats, och ytterligare fyra spelare är klara för spel 2024.

SFK:s herrar har haft en lite trög start på säsongen. En del av förklaringen är många skador som stört, och laget har fått pussla i de inledande matcherna. Nu tar ytterligare fyra namn plats i herrtruppen för att stärka laget ytterligare; Lukas Johansson, Oskar Löfström, Oscar Kihlgren och Sotirios Nikopoulos.

Backen Lukas Johanssson är född 2007, och blir därmed yngst i truppen. Lukas kommer från BP, och har tillhört SFK P19 Akademi innan han nu flyttas upp till herrlaget:
 – Lukas sticker ut i sitt lugn med boll, sitt mod och sitt försvarsspel som i stora delar redan är seniort. Han har visat prov på sin förmåga under hela försäsongen och har redan hunnit debutera i Ettan Norra. En jättespännande spelare som kan slå igenom tak för SFK, säger Poja Naderi, sportchef SFK herr.

Oskar Löfström är född 2004. Han kommer senast från DIF och provspelade med SFK redan innan årsskiftet.
– En oerhört duktig fotbollsspelare med fina fötter och en tävlingsinstinkt som förändrar vår träningsmiljö till det bättre. Är i grunden en spelfördelande innermittfältare som fått vikariera som mittback p.g.a. de skador vi har i herrtruppen. Kommer över tid att konkurrera på fler platser. Ett vasst tillskott, säger Poja.

Mittfältaren Oscar Kihlgren är född 1999. Han kommer senast från IF Karlstad, men representerade SFK 2018.
 – Oscar närmar sig 150 matcher i Ettan och bidrar till miljön i både match och träning. Efter att ha provspelat utomlands landade han till slut i SFK, vilket vi är väldigt glada över, säger Poja.

Sotirios Nikopoulos är den mest rutinerade bland de nya – född 1993. En ytterback som senast spelat för Vasalunds IF, men även ”Sotte” har tidigare spelat i SFK (2015-2017).
 – Vi är jätteglada över att ha Sotte här. Han är ett föredöme för våra yngre. Med sin rutin och erfarenhet från Superettan och Ettan har han redan blivit en förebild internt, säger Poja.

Med den senaste kvartetten på plats börjar truppen bli komplett. Och Poja är positiv inför fortsättningen av säsongen.
– SFK hade en liknande start på förra säsongen, men var ändå med och konkurrerade om en topplacering mot slutet. Med det sagt så får vi inte drabbas av panik. Vi behöver fortsätta arbeta hårt med övertygelse så kommer trenden att vända, avslutar Poja.