Inför återstarten i Division 1 Norra
Matchinformation:
Div 1 Norra Dam, Omgång 15
Sollentuna FK – Sandvikens IF
Söndag 3 augusti kl 14.00
Sollentunavallen
Publikinformation:
– Entré: 105 kr (fri entré under 18 år). Du kan köpa dina biljetter här.
– Årskort 2025 ger fri entré. Visa upp i entrén. Köp ditt årskort här.
– Alla aktiva spelare och SFK ledare över 18 år som har betalat medlemsavgiften kommer också in gratis, genom att visa ”Frikort 2025” i entrén.
– Titta in i SFK-cafeterian där vi erbjuder enklare förtäring, varm korv, kalla och varma drycker, muffins, bullar, snacks m.m. Du kan även göra ditt förköp från cafeterian här.
– Parkering och transport: Bilparkeringar finns på Sollentunavägen/Arenavägen. Du kan ta dig till Sollentunavallen med bussarna 179, 523, 526, 607 och 687. Hållplats heter Sollentunavallen.
– Det är inte tillåtet att ta med egen dryck eller pyroteknik in på arenan. Åskådare är skyldiga att ställa upp på visitation, respektera avspärrningar och uppmaningar från funktionärer. Vid missbruk kan ni nekas inträde eller avvisas från arenan.
Sportchef Simon Olsson:
Hur skulle du beskriva vårsäsongen?
– Resultatmässigt inte som vi hade önskat. Vi hade såklart hoppats på lite fler poäng och att vi hade varit med i den absoluta toppen. Spelmässigt däremot tycker jag att vi varit godkända. Jag tycker att vi tagit fina kliv jämfört med förra säsongen, vi har fortsatt utvecklat vårt spel och flera spelare har tagit kliv i sin utveckling.
Vad kan vi ta med oss för positiva saker från våren?
– Att vi både har individuell kvalitet i truppen samt att vi kollektivt kan hålla en hög nivå och spela fin fotboll. Det gäller att fortsätta tro på det och fortsätta jobba hårt i träning och match.
Hur ser truppens status ut nu inför återstarten?
– Vi har haft en ganska tuff sommar med flera spelare som lämnat. Vi har jobbat på och förhoppningsvis fyller vi på truppen med lite nyförvärv under augusti. Såklart hade vi önskat att få behålla alla spelare hela säsongen men vi får göra det bästa av situationen och ser framemot en rolig höst.
Hur känns det att vara tillbaka på Vallen och vad vill du skicka för hälsningar till våra supportrar?
– Det känns underbart att vara tillbaka på Vallen! Det är vår hemmaborg och där är vi riktigt starka. Vi har fantastiska supportrar och hoppas på SFK Army och ännu fler kommer till Vallen och stöttar oss.
Fotograf: Josefine Gehlin
Lämna ett svar